Napisz do nas

Twój e-mail:
Wiadomość:
Wyślij
Wyślij
Form sent seuccessfully - thank you.
Please fill all required fields!

Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem

Średnio trzy nowo zakładane przedsiębiorstw upadają w pierwszych dwóch latach działalności. Z czego wynika krótki okres działalności i nietrwałość nowo zakładanych przedsiębiorstw? Kryzys gospodarczy, silna konkurencja, załamanie popytu to tylko niektóre z możliwych przyczyn upadku. Zdarza się jednak, że podstawowym problemem okazuje się jakość zarządzania.

 

Zarządzanie przedsiębiorstwem można rozpatrywać na wielu różnych poziomach – analizując je w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, od modelu teoretycznego, na którym się ono opiera, czy od obszaru, którego dotyczy (m.in. zarządzanie finansami, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie zasobami ludzkimi). Firma Progres Solution wspiera procesy zarządzania w przedsiębiorstwach i poprawia efektywność spółki eliminując błędy kadry zarządzającej.

 

Zarządzanie to zestaw działań (obejmujących planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, tj. kierowanie ludźmi i kontrolowanie), skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny i skuteczny. Zarządzaniem można określić jako ogół procesów i działań podejmowanych w celu podtrzymania działalności przedsiębiorstwa dla jak najbardziej skutecznego osiągania jego celów.


 

 

Przeczytaj także

Skontaktuj się z nami

 

604 97 62 26

 

 

biuro@progressolution.pl

Progres Solution pomaga w zarządzaniu zarówno przedsiębiorcom w początkowej fazie rozwoju biznesu jak i przedsiębiorstwom rozwiniętym, które chcą wyeliminować błędy i poprawić efektywność zarządzania, a tym samym wyniki finansowe.

W całym procesie zarządzania przedsiębiorstwem można wskazać cztery podstawowe typy działań:

Planowanie obejmuje cały szereg działań związanych z wyznaczeniem celów przedsiębiorstwa – zarówno krótko- jak i długookresowych

Organizowanie oznacza takie grupowanie działań i zasobów, które w konsekwencji powinno doprowadzić do osiągnięcia zaplanowanych celów

Przewodzenie to takie kierowanie ludźmi, które będzie dla nich motywujące i zachęcające do wzrostu wydajności i lepszego działania na rzecz organizacji

Kontrolowanie oznacza obserwowanie postępów oraz pojawiających barier w organizacji na drodze realizacji zaplanowanych celów

Podstawowe błędy w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Pomimo znajomości podstaw zarządzania zdarza się jednak, iż przedsiębiorcy podejmują niewłaściwe decyzje, które skutkują kłopotami dla przedsiębiorstwa, a w konsekwencji dla nich samych.

Poniżej prezentujemy katalog najczęściej popełnianych błędów, które mogą zaważyć na losie przedsiębiorstwa:

Oczekiwanie szybkiego i wysokiego zysku

Ignorowanie wiedzy z zakresu przedsiębiorczości

Brak nawyku oszczędzania

Ignorowanie nauki i potrzeby rozwoju

Pierwsze tygodnie działalności to na ogół entuzjazm i zadowolenie nawet z najmniejszych zysków. Kolejne miesiące to poszukiwanie klientów i zaciskanie pasa. Drugi rok to prawdziwy sprawdzian dla przedsiębiorstwa. Wreszcie trzeci, który daje względną stabilność i pozwala na jego wzmocnienie. Oczywiście powyższa reguła nie musi dotyczyć ciebie – być może znajdziesz niszę i trafisz z pomysłem biznesowym osiągając sukces od razu, ale może zajmie to tobie nieco więcej czasu. Pamiętaj, że zbyt szybka chęć wzbogacenia na dłuższą metę może być demotywująca i prowadzić do ryzykownych decyzji biznesowych

Przekonanie, że aby odnieść biznesowy sukces, wystarczy być dobrym w tym, co robiło się do tej pory, może być bardzo mylące. Nawet jeżeli dotychczas byłeś świetnym specjalistą na etacie, bierz pod uwagę, że działalność gospodarcza będzie wymagać od Ciebie wielu nowych umiejętności oraz wiedzy. Wielu początkujących przedsiębiorców rozbiło się o rafę nieskutecznego pozyskiwania klientów, braku umiejętności zarządzania pracownikami, opóźnień w dostawach, braku środków na inwestycje. Prowadzenie biznesu to taka sama sztuka jak bycie świetnym informatykiem, malarzem pokojowym czy plantatorem

Gdy uda się przetrwać najtrudniejsze miesiące, a na firmowym koncie zaczyna przybywać gotówki, pokusa łatwego wydawania może być bardzo duża. Nowy samochód, mieszkanie, zagraniczne wycieczki – nie ma w tym nic złego, jednak pamiętaj, że po tłustych latach zawsze przychodzą te chude. Być może szybciej niż myślisz będziesz potrzebował nowych inwestycji, wydatków na reklamę, nowych rodzajów produkcji. Warto, w czasach dobrych wyników finansowych, odłożyć pewną ilość środków na lata trudniejsze

Gdy już przedsiębiorstwo odniesie nawet niewielki sukces okupiony nadludzką pracą jej właściciela, bardzo trudno jest go przekonać, iż w dalszym ciągu on i jego pracownicy potrzebują nowej wiedzy i nowych umiejętności. Przecież wszystko wskazuje na to, że świetnie sobie radzą, zatem nie potrzeba im szkoleń, poprawy sposobu zarządzania czy optymalizacji procesów produkcji. Utknięcie w starych schematach działania może prowadzić do niezauważania potrzeb zmieniającego się nieustannie rynku

Wszystkie prawa zastrzeżone © Progres Solution Sp. z o.o.